بدروم

شهر ساحلی بدروم که در کنار ساحل دریای اژه قرار دارد.

شهر بدروم جزو شهرهای است که در فصل توریستی بصورت 24 ساعت باز زنده و فعال است.

روستاهای کنار آن با میهمان سراها و هتلهای کوچک واقع بر یک خلیج آرام ، این مکان را می آرایند

شبه جزیره زیبای Bodrum – بدروم، مطابق با سلیقه گردشگرانی است که به یک فضای تسکین بخش و آرام علاقمند مي باشند.

بدروم دارای ساحل شنی بسيار زيبايي مي باشد.

اختلاف ساعت بدروم تا تهران : -1.30

فاصله هوایی بدروم تا تهران : 3.05

درباره بدروم

شهربدروم را سرزمین آبی های ابدی مینامند و گفته میشود که به جای آنکه در مکانی غرق در نور بخوابید ، در اینجا غرق در نور زندگی کنید. امروزه بدروم ، همه گزینه های لازم و كافي برای یک منطقه توریستی را در خود جمع کرده یکی از مراکز مهم گردشگری است که هم در تابستان و هم در زمستان قابل زندگی است.

حمل و نقل عمومی بدروم

فرودگاه میلاس - بدرومدر 30 کیلومتری مرکز شهر است .

حمل و نقل عمومی در بدروممبتنی بر تاکسی اختصاصی، تاکسیهای ون اشتراکی می باشد.

تاکسی های بدروم نسبتا گران می باشد.مثل روال رايج در بقيه شهرهاي كشور تركيه

این تاکسیها فقط به صورت اختصاصی اقدام به سوار نمودن مسافر می نمایند.

تاکسیهای دیگر بدروم تاکسیهای ون هستند که در شهر بدروم به نام دل موش نامیده میشوند.

تاریخچه بدروم

بدروم که در گذشته هالیکارناسوس خوانده می شده است تمدن های متفاوتي را به خود دیده است . این شهر که در طول قرون گذشته مورد حمله بسیاری از مردمانی بود که از جزایر ديگر دریای اژه می آمدند.این شهر در گذشته یکی از مراکز بسیار مهم محسوب می شد و در منطقه بین ایونیا ، لی کیا و کاریا قرار دارد.

بعدها بدرومیکی از شهرهای مهم کاریا شد. این شهر زادگاه افراد مشهوری همچون مورخ نامدار هرودوت اولین دریاسالار زن آرتیمیسا مي باشد.

اقتصاد بدروم

اصل درآمد بدروماز توریست ها یی است که به این شهر میایند .

ولي صنایع دیگری نیز در این شهر وجود دارد.

ساخت قایقهايي شبيه مدل کرجی در کارخانه کشتی سازی ایچملر يكي از شناسه هاي عجين در تارو پور بدروم مي باشد

در بدرومیک لنگرگاه کشتی به ظرفیت حدود 300 کشتی قرار دارد . صنایع دستی ، کشاورزی و نساجی از دیگر صنايع درآمد زاي اين منطقه است.

ساختار بدروم

از مشخصات سازه ای سنتی بدروم، طبقات ورودی بدون پنجره ، دربهای طبقه دوم و پلکانهای داخلی و یا ورود با پل ها به خانه ها می باشد.

افراد هنری و ادبی که در این خانه ها اقامت دارند با مرمت و بازسازی این خانه ها نمای زیبایی به بدرومبخشیده اند و اين سازه ها محبوب هنرمندان ترك است.

بدروم شهری غرق نور که برنامه های شبانه و شب زنده داریهایش در سراسر ترکیه شهره است . اين شهر بروی يك شبه جزيره بوجود آمده از ادغام بنا در شرق و غرب با قلعه هاي بلند ، خانه هاي سفيد رنگ رديف شده در كناره هاي دو بندر ، گنبدها و كوچه هاي تنگ منتهي به دريا با كشتي هاي تفريحي كه شهرت جهاني يافته اند و نيز با كارخانه هاي كشتي سازي خود يك سرزمين مشهور شده است. ويژگيهاي مشترك معماري سنتي بدروم ، طبقات ورودي بدون پنجره ، دربهاي طبقه دوم و پلكانهاي داخلي و يا ورود با پل ها مي باشد. اين خانه ها كه بر اساس قانون تحت حفاظت قرار گرفته اند در مركز ، در اورتاكنت ، گوموشلوك در روستاي كوجا كايا به وفور ديده ميشوند. شخصيت هاي هنري و ادبي كه در اين مكان سكونت مي نمايند

شما می توانید در بدروم با هزینه های مناسب از جاهای دیدنی بدروم دیدن کنید . بدروم يكي از مهمترين شهرهاي تفريحي سواحل درياي اژه مي باشد. علاوه بر جنب و جوشي كه در همه ساعات روز وجود دارد ، جذابيت زندگي شبانه((NIGHT LIFE آن نيز از ويژگيهاي اين شهر است. از اماكن ديدني بدروم ي توان موزه باستان شناسي زير زميني ، موزه روباز بدروم ، تئاتر باستاني بدروم ، گور سنگها ، درب ميندوس ، قلعه چيفيت ، قلعه بدروم ، مسجد مصطفي پاشا ، مسجد تپه جيك ، ویرانه های استراتونیکیا بدروم و مسجد عدليه بدروم را نام برد.

جاهای دیدنی

هزینه جاهای دیدنی بدروم برای اماکن دیدنی داخل شهر مثل موزه ها بسیار مناسب است اما برای تورهای خارج از شهر مثل پاموک کاله و یا افسوس که از سایت های باستانی ترکیه است ، حدودا 32 یورو ست .

1.قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)

این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است، ميعادگاه شوالیه هاي قرن 15در سال 1402 ساخته شد و قلعه سنت پیترز نام گرفت. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های صليبي و جنگ هاي ترکان سلجوقی برمی گردید. می توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود در آن دیدن کنید. نمای بندر بین المللی و لنگرگاه از این قلعه برای شما سوژه زیبایی برای عکس گرفتن به شمار مي رود

2. آمفی تئاتر باستانی

آمفی تئاتر باستانی بدروم در راستای بزرگراه اصلی تورگوت رئیس قرار دارد و توسط كمپاني اريكسون و اپراتور برتر موبايل تركيه ترکسل این آمفی تئاتر بازسازی شده است. و منظره پانورامیک کل شبه جزیره از داخل آن مشهود است. پس از 1973 که تبدیل به موزه هوای باز شد، بيشتر از آن برای برگزاری کنسرت ها، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی استفاده می شود.

3. گشت با قایق

با تورهای روزانه قایق سواری می توانید به ديدن از سواحل زیبا، غواصی و شنا در آبهای بدروم بروید. ماهیگیری کنید و از عجایب زیر آبی عکس بگیرید و انواع ورزش های آبی را انجام دهید. در اغلب تورهای قوایق سواری استفاده از لوازم غواصی رایگان مي باشد و ارائه مي گردد.

4. صبحانه ترک

يكي از جاذبه هاي تركيه صبحانه تركي است. صبحانه عالی و کامل ترک شامل نان تازه، زیتون، پنیر، خامه، چای ترک، گوزلمه، نیمرو، گوجه، فلفل و خیار می شود.جاهائيكه كمي دورتر از شهر و پاتوق افراد محلي باشد ارائه سنتي زيبايي از زصبحانه تركي را دارا مي باشد

5. بیتز

تمام دهکده آرام و زیبایی در حدود 5 مایلی بدروم است. سواحل زیبا و بکری دارد و در مدت کوتاهی می توانید از بدروم به آنجا برسید. این دهکده به خاطر باغ های نارنگی اش معروف است. همچنین ورزش های آبی مثل اسکی روی آب در اینجا بسیار محبوب است. در پلاژهای آن، می توانید از سایبان ها، چترها و بالش های رایگان بهره ببريد.

6. بازار روز

بازار هفتگی سه شنبه ها در جریان است و مردم برای خرید به سوی این بازار می شتابند. در این بازار می توانید انواع کالاهای تقلبی و لباس، ساعت، کفش، اسباب بازی، کیف و چیزهای دیگری بخرید که برند اصل نیستند، همچنین می توانید از دستفروش ها خوراکی هایی مثل تخم مرغ، سبزیجات و گل های خشک و علفی جات بخرید. فروشندگان محصولات مزرعه خود را برای فروش به این بازار می آورند، اغلب آنها زنانی هستند که لباس محلی پوشیده اند.اينجا بهترين مكان براي خريد محصولات ارگانيك زراعتي است.

7. آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس

این بنا یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود و در هالی کارناسوس ماسولوس به نیابت از پادشاه ماسولوس و توسط همسر و خواهرش آرتمیسیا ساخته شد. این آرامگاه قبر بسیار بزرگی است که معماری یونانی و مصری در آن ترکیب شده است. بعضی از مجسمه های این آرامگاه در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده اند.

8. تورگوت رئیس مارینا

در نوک شبه جزیره بدروم واقع شده است که رنگ سبز زیبای خشکی با رنگ آبی زلال دریای اژه ادغام می شود. خانه های سفیدرنگ زیبا با جلوه گیاهان بگونیا، شمعدانی و خرزهره، چشم انداز و منظره این لنگرگاه کوچک، تجلی بخش بازی رنگ هاست. این لنگرگاه مدرن ترین لنگرگاه سواحل دریای اژه است و هارموني آن انسان را حيرت زده مي نمايد.

10. گومبت

گومبت دو کیلومتر از شهر بدروم فاصله دارد و بخشی از بدروم محسوب می شود. این منطقه همیشه پر از توریست است و گزینه ای برای افرادی است که از سرگرمی های بدروم خسته شده اند. رستوران های هندیف مکزیکی و چینی و کافه های آن همیشه شلوغ و بزرگترین و زیباترین هتل ها در آن واقع شده است خانواده ها و فرزندانشان می توانند از ساحل کم عمق و طولانی و انواع و اقسام سرگرمی های آبی ساحلي مناسب در آن لذت ببرند.

5 دقیقه

5 دقیقه

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران
کاربر : مهناز احمدی

مفید بود👍👍👍