آنتالیا

آنتاليا يكي از بنادر و شهرهاي مهم تركيه است كه به عنوان بهشت گردشگران توصيف مي شود.آنتاليا مي تواند تصوير كاملي از يك سفر خيال انگيز را بسازد.آنتاليا پايتخت توريستي تركيه به شمار مي رود و مردم آن كاملا مهمان نواز و گرم هستند.منطقه اصلي تورسيتي مديترانه منطقه زيباي آنتاليا است.استان آنتاليا يكي از 81 استان تركيه است و مركز آن شهر آنتالياست.بافت خاص منطقه كه شامل خيابان هاي كم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه هاي قديمي كه توسط ديوارهاي قديمي محصور شده بسيار جلب توجه مي كند.كاله ايچي به منطقه شهر قديمي آنتاليا معروف است كه توسط روميان بنا گرديده است.در گذشته 80 برج در دو شهر آنتاليا قرار داشته كه اكنون از همه آنها فقط يك برج ساعت به جا مانده است.ييولي مناره در مركز شهر آنتاليا قرار دارد و مناره مسجدالعظمي است كه سلطان سلجوقي علا الدين كيقباد در سال 1230 ميلادي از كليسا آن را به مسجد تبديل نموده است.

درباره آنتالیا

آنتاليا داراي دو ساحل اصلي است.ساحل لارا كه شني است و در شرق آن قرار دارد و ساحل كينالتي كه سنگي و صخره اي است و در غرب آنتاليا واقع شده است و هر دو ساحل جاذبه هاي منحصر به فردي را در خود جاي داده اند.

ساحل غربي آنتاليا:ساحل نور كيمير،فاسليس،فينيك،آري كاندا،ككوا،كاس،كالكان،پاتارا كينيك،اين منطقه سرزمين شگفت انگيز و طبيعت آرام است كه يكي از مكان هاي درجه يك براي گذراندن تعطيلات به شمار مي آيد.

سواحل شرقي آنتاليا:سواحل ماسه هاي طلايي

امكانات مدرن براي توريست ها،در اين سواحل و مناطق تاريخي مكان انتخاب فعاليت هاي مختلفي را در طول روز(برگ،بلك،آسپندوس،پارك ملي كوبرولوكانيون،آلتينكايا(سلگ:فراهم نموده است.اين سواحل عبارتند از ماناوگات،سيده،آلاراهان،آلاينا

موزه آنتاليا

غار آليتن بشيك-غار داملاتاش-غار كارائيني-پارك كوه هاي المپوس بيگ-پارك ملي كوير ولوكائيون-پارك ملي گللوك داغي-پارك ملي غار آلتين بشيك از ديگر جاذبه هاي ديدني و توريستي آنتاليا مي باشد كه بازديد از آنها خالي از لطف نيست.

تفرحات آبي

پلاژ سورقون آنتاليا

از زيباترين پلاژهاي انتاليا مي باشد.براي رسيدن به اين پلاژ بايد مسير 6 كيلومتري جاده جنوب ماناوگات را طي كرد.

پلاژ لارا آنتاليا

تور رافتينگ آنتاليا

يك تور آبي بر روي رودخانه خروشان،سوار بر قايق هاي بادي با پوشيدن جليقه هاي نجات،لحظات مهيج و شادي آوري را تجربه مي كنيد.در |آنجا آژانس هاي زيلدي هستند كه اين تور را برنامه ريزي مي كنند كه شما مي توانيد با يكي از آنها هماهنگ كرده و لز اين بازي لذت ببريد.

آكوا پارك

در آنتاليا 3 پارك آبي قرار دارد كه بزرگترين پارك آبي در مديترانه است REXOS PERMIUM HOTEL كه در TROY AQUA PARK در ساحل لارا قرار دارد

تور كشتي

اين تور شامل گشت دريايي بر روي آب هاي گرم مديترانه مي باشد.شما از هتل خود توسط اتوبوس به بندر زيباي شهر كمر در 45 كيلومتري آنتاليا حركت كرده و پس از سوار شدن به كشتي ضمن تماشاي طبيعت زيباي اطراف،مي توانيد در توقف هاي كوتاه در دريا به شنا پرداخته و لذت ببريد.صرف ناهار بر روي عرشه كشتي مي باشد.در پايان پس از بازگشت به اسكله شهر كمر مي توانيد مدت زماني را به بازديد از شهر زيباي كمر بپردازيد.

شب تركي

اين تور كه شب تركي يا افسانه هزارو يك شب ناميده مي شود نظاره گر برنامه هاي فولكوريك تركي و شيوه ازدواج نمودن در زمان عثماني ها را كه توسط گروهي هنرمند به نمايش در ميايد مي باشيم.اين تور به همراه صرف شام و نوشيدني مي باشد.

تفريحات ديگري كه مي توانيد در آنتاليا انجام دهيد اسب سواري-جيپ سواري و غواصي در درياي مديترانه است.

ساحل لارا،كه يكي از پرطرفدارترين سواحل آنتالياست،در شرق هر واقع شده و بيشتر هتل هاي شهر هم توي همين منطقه هستند.هزينه اقامت در آنتاليا كلا ارزان است.هتل 4 ستاره تر و تميزي كه امكانات سرگرم كننده خوبي هم داشته باشد،براي هرشب از پنجاه شصت هزار تومان به بالا قيمت دارد.

از ساحل لارا كه ده كيلومتر به سمت شرق بياييد،آبشار دودن كوتاه را ميبينيد كه به دريا مي ريزد و بازارچه صنايع دستي كوچكي هم در كنارش برپاست.

مراكز خريد آنتاليا

از مراكز مهم خريد در آنتاليا،فروشگاه ميگروس كه مجموعه اي از فروشگاه هاي معروف داخلي و خارجي مي باشد مي توان اشاره كرد و همچنين در خيابان ايشيك لار به موازات خيابان جمهوريت در يك خيابان يك طرفه بسياري از فروشگاه ها به عرضه اواع البسه،كيف و كفش،جير و چرم و سوغاتي هاي محلي مي پردازند.

رستوران هاي آنتاليا

اولكر فيرين و كافه-كن كن پيده يمك سالونو-كنوكزاده كوناغي-رستوران حسن آقا-رستوران 7 محمد-رستوران اكيجي

بهترين وقت سفر

آنتاليا اب و هواي مديترانه اي دارد.تابستان هايش آفتابي است و زمستان هايش معتدل و گاه باراني اند.سواحل جذابش از فروردين تا آبان براي شما مناسبند و بيش از 300 روز در سال،هوا آفتابي است.

ماه ارديبهشت،وقتي كه گرماي هوا نفس آدم را بند نمي آورد و در عين حال،حمام آفتاب هم مي شود گرفت،بهترين وقت رفتن به سواحل آنتالياست.

حمل و نقل

فرودگاه بزرگ و مدرن بين المللي آنتاليا در 13 كيلومتري شمال شرق اين شهر واقع شده است

حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي،تاكسي هاي ون اشتراكي و تراموا مي باشد.

تاكسي هاي اين شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ كرايه با استفاده از تاكسي متر انجام ميگيرد.با اين وجود كرايه تاكسي در اين شهر نسبتا گران مي باشد.نرخ اوليه تاگسي متر در بدو ورود به وسيله در حدود 2 دلار مي باشد و پس از طي يك مسير 10 كيلومتري در حدود 20 الي 30 دلار با توجه به وضعيت ترافيك مي بايست پرداخت نمود.اين تاكسي ها فقط به ذصورت اختصاصي اقدام به سوار نمودن مسافر مي نمايند.

تاكسي هاي ديگر تاكسي هاي ون هستند كه در شهر آنتاليا به نام دل موش ناميده مي شوند و ظرفيت 10 سرنشين را دارا بوده و به صورت اشتراكي مورد استفاده مسافران قرار مي گيرند اين تاكسي ها در خطوط مشخصي حركت مي نمايند و كرايه آن ها ثابت بوده و براي هر نفر در 1.5 لير جديد مي باشد.اين خودروها در طي مسير خود داراي ايستگاه نمي باشند و بنا به در خواست مسافر توقف مي نمايند يك خط تراموا نيز در اين شهر وجود دارد كه در خيابان ايشيك لار به موازات خيابان جمهوريت در يك خيابان يكطرفه در حال حركت است.بيشترين فروشگاه ها و فست فود ها نبز در اين خيابان قرار دارد.

اختلاف ساعت

اختلاف ساعت آنتاليا تا تهران:1.30-

فاصله هوايي آنتاليا تا تهران:3.05

pict684902100001018446300001
pic648894210001