ساموئي

سومين جزيره بزرگ كشور است كه در خليج تايلند واقع شده است ساموئي حدود 50000 نفر جمعيت دارد.

جـــزيره ي ســامـويي اين جزيره با مساحت 7/228 كيلومتر مربع ،در هفتصد كيلومتري جنوب بانكوك و در استان سوراتاني در خليج تايلند ،واقع شده است.

سامويي، سومين جزيره ي بزرگ تايلند ،و از جزاير زيباي جهان است. اين جزيره ،از نظر منابع طبيعي ،غني و پر از درختان نارگيل است. قسمت مركزي اين جزيره ،جنگلي كوهستاني و غير مسكوني است.

ساحل ناتون،مركز اصلي و توقفگاه كشتي ها و قايق هايي است كه ميان سرزمين اصلي و جزيره ،در رفت و آمدند.در جزيره ي سامويي نيز مانند ديگر نقاط جنوب تايلند،بيشتر ماه هاي سال ،باراني هستند و فقط دو فصل گرم دارد. تجارت ماهي و نارگيل ،مهم ترين منبع درآمد مردمان اين جزيره ،بوده است.براي رفتن از بانكوك به سامويي، راه هاي مختلفي وجود دارد كه راه زميني –دريايي آن،از همه لذت بخش تر است. در اين سفر از شهر سوراتاني با كشتي در مدت تقريبا دو ساعت و طي 35 كيلومتر،به اين جزيره مي رسيد اين جزيره سواحل گوناگوني دارد كه مهم ترين آنها ساحل چوينگ و لاماي است ه هر كدام ،جاذبه هاي گردشگري بسيار دارند. ساحل لاماي در شرق جزيره و جنوب ساحل چونييگ واقع شده است.

آب اين ساحل ،بسيار تميز و براي شنا كردن ،عالي است.سواحل ديگر سامويي، عبارتند از ساحل مانام در شمال جزيره،ساحل بوفوت در شمال كه نقطه ي شروع تورهاي غواصي است

درباره ساموئي

جاذبه های توریستی ساموئی

كارهای زیادی در كوه ساموئی میتوان انجام داد تعدادی تورهای یک روزه در اطراف ساموئی هستند كه میتوانید آنها را امتحان كنید .عمدتا بازدید از معابد بودایی و صخره پدر بزرگ و مادر بزرگ از بهترین انتخاب ها هستند .شما امکان رفتن به تور های نمایش میمونها و سواری بر فیل یا بوفالو سواری را دارید.این تورها به صورت نیم روز و یا تمام روز هستند و راهنمای تور با زبانهای مختلف برای شما در دسترس هستند .

قايق سواري در پارك ملي

پارك ملی ، موكوآنگستانگ ، از 42 جزیره تشكیل می شود كه تا كوه سامویی 90 دقیقه با قایق فاصله دارد . با قایق سواری در بزرگترین محدوده جزیره ، میتوانید هنرمندی نهنگ ها و تعداد زیادی غار و دریاچه ای بزرگ كه با صخره های مرجانی احاطه شده است را كشف كنید این پارک ملی از ۴۲ جزیره تشکیل شده که از جزیره سامویی به راحتی قابل مشاهده اند. پارک ملی دریایی آنگ تونگ یک مشخصه مهم دیگر هم دارد و آن وجود حیوانات خاصی مثل میمون دم دراز آسیایی، سمور آبی، عقاب دریایی و حیوانات دیگر است. بهترین زمان برای رفتن به این پارک دریایی، اواخر ماه مارس تا اکتبر است.

صخره های پدربزرگ و مادربزرگ

یکی از مکان های دیدنی و جالب جزیره سامویی ، صخره های پدربزرگ و مادربزرگ هستند که در ساحل لامای در شرقسامویی واقع شده اند.

کوه تائو

بهترین منطقه برای غواصی در تایلند کوه تائو است که فاصله آن با کوه ساموئی بوسیله قایق حدود 90 دقیقه میباشد گروههای متنوع ماهی های رنگارنگ در بعضی مناطق آن وجود دارند

بازی ماهیگیری

میتوانید بهترین ماهی گیری را در آبهای اطراف كوه سامویی تجربه کنید . اغلب شما هم گشت دریایی را و هم ماهی گیری را تجربه می کنید و میتوانید صیدهای دوست داشتنی شامل جیانت ، ماراكودا ، كوبیا را داشته باشید

سواحل ساموئی

شلوغ ترین ساحل سامویی ، ساحل چاونگ است در جزیره ، جاده ای دایره وار وجود دارد که بوسیله آن میتوانید به تمامی سواحل دسترسی داشته باشید .

سواحل لامایی

لامایی ، دومین ساحل بزرگ در سامویی است .لامایی با 6 كیلومتر مساحت ، در جنوب چاونگ واقع است

در لامایی جنوبی دو صخره بزرگ به نام پدربزرگ و مادر بزرگ است. در این شهر اجناس ، كمی ارزانتر از چاونگ ، است

Big Buddha

ساحل Big Buddha ، نزدیك فرودگاه سامویی واقع است

Maenam

ساحل Maenam ، با مساحتی در حدود 5 كیلومتر ، ساحل جذاب با شنهای نرم است قایق ها با جمع شدن در اطراف اسكله شما را به كوه تائو و كوه فانگا می برند . ساحل ما اینام ، محل مناسبی است كه شما می توانید تمام روز را به اتفاق خانواده ، مشغول گردش باشید.

Bo Phut

Bo Phut روستایی فریبنده و كوچكی است كه مكان زندگی ماهی گیران بوده است امروزه ، منزلگاهی است با فروشگاه های شیك و طبق مد روز و کلوپ ها و رستوران ها و تعداد محدودی جواهر فروشی در آنجا وجود دارد و ارزش گردش براي يك مدت كوتاه را دارد .

رستوران هاي ساموئي

انتخاب اماكن غذا خوری در ساموئی بسیار متنوع است در این جزیره برای تمام افراد با هر نوع سلیقه غذا هست

ساموئی دارای غذاهای دریائی و تعداد بیشماری آشپزخانه است.میگو ،خرچنگ و ماهی تازه در اینجا به وفور یافت میشود.برای دیدن میوه های عجیب تایلندی میتوانید سری به فروشگاههای محلی بزنید .

مراکز خرید ساموئی

اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید، یک مركز خرید فوق العاده است. لباسهائی كه كار دست است را می توانید خریداری کنید. عینك و عینك آفتابی در اینجا خیلی ارزان هستند

جشن آب Songkran Festival

جشن سال نو تایلندی، در ۱۳ آوریل هر سال برگزار می شود واژه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نامگذاری آن حرکت خورشید در منطقه البروج است.

در این روز همچنین جشن آب برگزار می شود که در واقع شروع فصل باران بوده است.

جشن ماه کامل Loy Krathong

یکی از زیباترین و محبوب ترین جشن های تایلند لوی کراتونگ نام دارد. لوی به معنای شناور کردن و کراتونگ به معنای کلکی به شکل نیلوفر آبی و ساخته شده از برگ موز است.

فستيوال SNOGKRAM

مشهورترین فستیوال تایلند، جشن سال نو تایلند است. یک فستیوال شلوغ و پرسر و صدا که در آن مردم در خیابان ها به هم آب پاشی میکنند. آوریل ماه شلوغی برای فستیوال ها در پوکت می باشد. سال نو تایلند نیز در ماه آوریل می باشد

غذاهاي تايلند

غذاهای تایلند به دلیل قرار گرفتن این کشور در میان چین و هند، آمیزه ای از غذاهای این دو کشور است. غذا در تایلند وعده مشخصی ندارد و معمولا بخارپز شده یا تفت داده می شود. غذای اصلی تایلند، برنج به ویژه برنج سفید است

استانبول به 3 قسمت اصلي تقسيم مي شود:

1-شبه جزيره تاريخي استانبول كه شامل نواحي امين اونو و فاتح مي باشد.

2-شمال شاخ طلايي كه شامل مناطق تاريخي بي اوغلو و بشيكتاش مي باشند

3-اسكودر و كاديكويي كه در سمت آسيايي قرار گرفته اند

بيشتر مكان هاي عمومي براي شنا كردن در باكركوي-بوسفروس-كوجوك جكمجه مي باشند-كيليوس يك پناهگاه ساحلي آرام مي باشد كه از راس شمالي اروپايي بوسفروس در درياي سياه دور نيس و محل بسيار خوبي براي شناست.كيليوس در سال هاي گذشته در ميان ساكنين استانبول به مكاني براي گردش و تفريح شهرت داشته و مكاني ساحلي همراه با رستوران ها متفاوت مي باشد.

بزرگترين فرودگاه بين المللي تركيه-فرودگاه اتاتورگ در يسيلكوي 24 كيلومتري مركز شهر استانبول مي باشد كه از قسمت اروپايي استفاده شده است.لكن در حال حاظر درون شهر است-فرود گاه جديد فرودگاه سابيها جوكين در 20 كيلومتري شرقي از طرف آسيايي و 45 كيلومتري شرقي اروپايي مركز شهر قرار دارد-حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي تاكسي هاي ون اشتراكي ميني بوس،اتوبوس تراموا-قطارهاي سبك درون شهري-قطار كاملي(برقي) و انواع قايق ها و كشتي هاي مسافربري مي باشد-تاكسي هاي شهر تماما زرد رنگ و محاسبه نرخ كرايه بر حسب استفاده از تاكسي متر مي باشد.نرخ اوليه تاكسي حدود 2 دلار محاسبه مي گردد و با احتساب گراني تاكسي بعد از طي يك مسير 10كيلومتري برحسب ترافيك موجود بين 20 الي 30 دلار بايست پرداخت گردد.منتها تاكسي هاي ون-ميني بوس ها و اتوبوس ها چه شامل بخش دولتي و چه غير دولتي همگي در خطوط معيني كار ميكنند و كرايه هاي تمامي آنها 5/1 لير در حدود 1 دلار مي باشد و بسيار مقرون به صرفه مي باشد.

مسجد و موزه ايا صوفيه

ايا صوفيه يا حاجيا صوفيا(فرزانه مقدس)معروف ترين بنا و يكي از زيباترين هايشان در استانبول است.اين ساختمان ابتدا كليساي مسيحت شرق بود.

تنگه بسفر

اين تنگه در واقع باريكه آبي است كه درياي سياه را به درياي مرمره وصل مي كند و قاره اروپا و آسيا را نيز از هم جدا مي كند طول اين تنگه 30 كيلومتر و عرض آن متغير بين 700 تا 3550 متر است.در مدت اقامت خود در استانبول هرگز گشت و گذار با قايق هاي قديمي و سنتي در تنگه بسفر را فراموش نكنيد

برج دختر

برج دختر در نقطه اي از دريا جايي كه دو قاره اسيا و اروپا به يكديگر منتهي مي شوند رار دارد،اين برج با شكوه موقعيت و داستان هايي دارد كه سال هاست بين مردم رواج دارد.

كاخ توپ كاپي

كاخ توپ كاپي در محل تلاقي تنگه بسفر،خليج شاخ طلايي و درياي مرمره قرار گرفته است.اين كاخ متعلق به قرن 15 تا 19 ميلادي و يادگار دوران امپراطوري عثماني است.اين كاخ توسط محمد فاتح در 1453 ميلادي بنيان شد و پس از او محل زندگي سلاطين و دولت مردان عثماني بوده است.توپ كاپي بارها چهره عوض كرد ولي بنيان 4 باغ آن همان مانده كد بود

جزيره بيوك آدا

مشهورترين جزيره استانبول جزيره بيوك آداست كه به پرنسس نيز معروف مي باشد.جالب است كه بدانيد چيزي كه باعث شهرت اين جزيره شده است استفاده از كالسكه به جاي ماشين و وسايل نقيله موتوري است.

كاخ دولي باغچه

اين كاخ 600 متري در ساحل اروپايي تنگه قرار گرفته است.كاخ توسط سلطان عبدالمجيد اول در اواسط قرن 19 ميلادي ساخته شد جالب است بدانيد كه تمام ساعت هاي كاخ بر روي9:05 متوقف هستند.ساعتي كه موسس جمهوري تركيه آتاتورگ در تاريخ 10 نوامبر 1938 ميلادي در اين كاخ ديده از جهان فرو بست.

مراكز اصلي خريد

آكمركز-كاپالي چارشي-مي سرچارشي-جنيفرز حمام-سالي پازاري-مير نايت اكسپرس-ماوي جين استقلال(تكسيم)

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران