سنگاپور

پايتخت:سنگاپور

بزرگترين شهر:سنگاپور

نوع حكومت:جمهوري

زبان رسمي:انگليسي ،ماندارين تاميل مالايي

مساحت 710.2 كيلومتر مربع

جمعيت:5.076.700 سرشماري 2010

واحد پول:دلار سنگاپور(SGD)

سنگاپور کشوری در آسیای جنوب شرقی است. بیشتر جمعیت این کشور در منطقه شهر سنگاپور متمرکز هستند و بقیه خاک این جزیره را جنگل‌های بارانی استوایی پوشانده است و مهمترین فعالیت مردم پراکنده در آن مناطق کشاورزی است. سنگاپور از قرن نوزدهم مستعمره انگلیس شد و طی جنگ جهانی دوم از سال ۱۹۴۲ تا سال ۱۹۴۵ به دست ژاپن افتاد. پس از آن جزئی از مالزی شد و سرانجام در ۱۹۶۵ از مالزی اعلام استقلال کرد. سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، چینی، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده است

یکی از زیباترین و تمیزترین پایتخت های دنیا در جهان که گویی از اول با یک مدل معماری شهری به دنیا آمده، پایتخت سنگاپور است. ساختمان ها به دلیل محدودیت های کنترل ترافیک هوایی نباید بیشتر از 280 متر ساخته شوند 3 ساختمان با ارتفاع دقیق 280 متر و 5 ساختمان دیگر با ارتفاع بالای 200 متر در این پایتخت زیبا به چشم می آیدجمعیت 3.8 میلیون نفری سنگاپور به عنوان ساکنان شهری بزرگ هم اکنون میزبان گردشگران بسیاری هستند.

سنگاپور ترکیبی از فرهنگ های مختلف، رستوران ها، زیبایی طبیعی آسیایی، معماری بریتانیایی، برج ها و متروی مدرن با تاثیرات هندی مالایی است

آب و هوای سنگاپور حاره ای است و غذای آن افسانه ای. مرکز شهر سنگاپور به بخش های کلی ساحل رودخانه، جاده اورکارد و قسمت چینی شهر تقسیم می شود. سنگاپور با زیبایی های طبیعی در کنار امکانات مدرن توریستی، موزه ها و میراث معماری خود به یکی از محبوب ترین مقصد های توریستی دنیا تبدیل شده است

موقعيت جغرافيايي سنگاپور در نقشه جهان

سنگاپور یك سونای بزرگ در تمام طول سال است. آذر تا دی بارانی‌ترین ماه‌های سال هستند، اما ماه‌های دیگر نیز چندان خشك نیستند و میانگین بارش سالانه در سنگاپور به بیش از ۲۲۴ سانتی‌متر می‌رسد، اما كمتر پیش می‌آید كه بارش‌های طویل‌المدتی روی دهد. ممكن است در بعد از ظهر‌ها شاهد رعد و برق نیز باشید.

جغرافياي سنگاپور

سنگاپور کشور کوچکي است و از يک جزيره بزرگ و 56 جزيره کوچک ترکيب يافته است. در دهانه خاوري تنگه جزيره مالاكا و جنوب كشور مالزي جاي گرفته و به وسيله تنگه باريك و طولاني جوهور از مالزي جدا مي شود.در جنوب نيز تنگه سنگاپور آن را از مجمع الجزاير اندونزي جدا مي كند. رود مهم آن ‌سونگاي سلتار و بلندترين نقطه ي آن بوكيت تيماه با 177 متر ارتفاع است.

موقعیت مناسب جغرافیایی و لنگرگاه های عمیق و کم نظیر این جزیره سبب شد که از سال 1826 به عنوان پایگاه تجاری مورد استفاده کمپانی هند شرقی قرار بگيرد.

سرمايه گذاري و تجارت در سنگاپور

سنگاپور از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند و شرایط اقتصادی همانندی را برای سرمایه‌گذاران داخلی فراهم می‌آورد. سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند تقریبا در همه بخش‌ها به طور صد در صد سرمایه‌گذاری کنند. اما در این میان استثنا نیز وجود دارد. سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند صددرصد مالکیت بخش‌هایی مانند مخابرات، صدا و سیما، رسانه‌های خبری داخلی، خدمات مالی، خدمات قانونی و دیگر زمینه‌های حرفه‌ای را داشته باشند. کالاهای وارداتی بدون تعرفه ترخیص می‌شوند، با وجود این موانعی دیگر هنوز بر سر راه تجارت آزاد وجود دارد.

نظام قانونی سنگاپور بسیار کارآمد و پشتیبان مالکیت خصوصی در کشور است. نظام قضایی کشور نیز از مالکیت خصوصی پشتیبانی می‌کند، از این روی که هیچ گونه قانونی مبنی بر مصادره اموال وجود ندارد و تمام قراردها ضمانت اجرایی دارند

فاصله و اختلاف زمانی تهران و سنگاپور (ايران و سنگاپور)

مسافت تهران تا سنگاپور 6582.1 کیلومتر است.

طول پرواز از تهران تا سنگاپور حدود 8.5 ساعت می باشد.

سنگاپور 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است، یعنی ساعت 12 در تهران معادل ساعت 4:30 در سنگاپور است

جشن ها و تعطيلات رسمي سنگاپور (Singapore Celebrations)

سعي كنيد سفر شما به سنگاپور با یكی از فستیوال‌ها، جشن‌ها و رویداد‌ها همزمان باشد؛ تای‌پوسام یك جشن دیدنیهندی است، كه حوالی بهمن ماه به راه می‌افتد. اگر خرید و خوردن و آشامیدن هدف‌های اصلی سفر شما هستند، فروردین فصل فستیوال غذای سنگاپور و تیر ماه حراج بزرگ سنگاپور است. فستیوال چینی ارواح گرسنه معمولا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و میهمانی‌ای است برای ارواح درگذشتگان، در طول ماه رمضان نیز خیابان عرب‌ها هر غروب میزبان انواع غذاهاست و برای عید فطر هم جشنی سه روزه برگزار می‌شود.

کشور سنگاپور یک کشور سکولار است، اما گروه های مختلف دینی جشن هاي خود را در ايام خاص خودشان برگزار می كنند

از اعیاد اسلامی می توان به عید اسلامی فطر که با نام Eid-ul-Fitr یا Hari Raya Puasa شناخته می شود و در پایان ماه قمری رمضان برگزار می شود، اشاره كرد. عید دیگر اسلامی عید قربان است که با نام Hari Raya Haji شناخته می شود. در اين روز مردم حیوانات حلال گوشت از نظر اسلامی را ذبح کرده، سپس آنان را میان فقرا تقسیم می کنند. این عید هم زمان با مراسم حج در مکه برگزار می شود.

ديدني هاي سنگاپور

هتل رافلز

این بنای تاریخی ملی در سال ۱۸۸۷ ساخته شده و مشهور ترین نقطه شهر و بزرگترین هتل ویکتوریایی دنیا محسوب می شود. این هتل، محل محبوب اشخاصی چون چارلی چاپلین و رودیارد کیپلینگ بوده و دارای یک باغ استوایی، موزه، تئاتری به سبک ویکتوریایی، مغازه ها و رستوران های مجلل است.

قسمت چینی شهر

تاریخچه بخش چینی شهر سنگاپور به سال ۱۸۲۱ بر می گردد. این بخش شهر، از ۴ قسمت اصلی به نام های کرتا آیر (برای خرید و صرف غذا)، تلوک آیر (معابد و محل صحبت آزاد برای عموم)، تانجونگ پگار (مدل دقیق شهر سنگاپور در گالری یو آر ای) و بوکیت پایو (منطقه فرهنگی و اجتماعی چینی) تشكيل شده است. در قسمت چینی شهر مغازه های لباس فروشی و سوغاتی بسیاری موجودند.

هند کوچک

خیابان های هند کوچک بیش از یک قرن است که منطقه ای تجاری محسوب می شوند و فروشگاه های آن و مرکز ژوجیائو مملو از مغازه های صنایع دستی، ساری و ادویه جات هستند.

نایت سافاری

در این پارک، ۹۰% حیوانات، که شبانه از لانه های خود بیرون می آیند، توسط تکنیک های نورپردازی بسیار ماهرانه ای به شما نشان داده می شوند. بیش از ۱۰۰۰ حیوان در قالب ۱۰۰ گونه در ۴۰ هکتار جنگل و ۸ منطقه بازسازی شده جغرافیایی از جمله دشت های آفریقا و علفزارهای آمریکای جنوبی پراکنده شده اند. در نمایش مخلوقات شب برخی از کارکنان سافاری با گونه هایی که کمتر خطرناک هستند به اجرا می پردازند.

پارک پرندگان جورانگ

بزرگترین پارک آسیای پاسیفیک با بیشتر از ۲۰ هکتار وسعت، جایگاه بیش از ۹۰۰۰ پرنده از ۶۰۰ گونه مختلف جهانی است. از نکات برجسته این پارک می توان به بلندترین آبشار ساخت بشر با ۳۰ متر ارتفاع و نمایش پنگوئن ها اشاره کرد. در دریاچه فلامینگوها می توانید به صرف غذا در رستورانی ۳ طبقه و شیشه ای که توسط ۱۰۰۱ فلامینگو احاطه شده بپردازید.

رودخانه سنگاپور

خانه پارلمان یا خانه هنر، معبد تان سی چونگ سو و مسجد کامپونگ ملاکا در ساحل این رودخانه واقع شده اند. قایق های بسیاری بر روی این رودخانه توریست ها را به گردش می برند.

موزه هنری سنگاپور

این موزه که توسط راهبان ایرلندی ساخته شده، از یک مدرسه پسرانه قرن نوزدهم به موزه تبدیل شده و سازه ای خیره کننده دارد و نقاشی ها و مجسمه های بسیاری از جنوب شرقی آسیا را در خود جای داده است.

موزه ملی سنگاپور

این موزه یکی از بهترین موزه های تاریخی آسیا است و دارای ۴ گالری مختلف با موضوع تاریخ غذا، مد، فیلم و عکاسی در سنگاپور و همچنین دو گالری هنری مدرن می باشد.

باغ های گیاه شناسی سنگاپور

این باغ ها ترکیبی از جنگل، گل ها و بوته ها هستند که باغ ملی ارکید آن با ۵۲ هکتار وسعت و بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی و ۶۰۰۰۰ گیاه مختلف، بزرگترین باغ ارکید دنیا محسوب می شود.

جزیره سنسوتا

این جزیره با جاذبه هایی همچون دنیای زیر آب که تونلی با ۲۵۰۰ موجود دریایی است، تالاب دلفین ها، موزه تصاویر سنگاپور و سکوی تماشای برج تایگر اسکای، یکی از محبوب ترین پارک های سنگاپور است

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران