لنکاوی

لنكاوي در زبان محاوره مالايي به معني عقاب قهوه اي است اينجا جائيست كه علاوه بر دريا و آفتاب چيزهاي ديگري در انتظار شماست.اما تماشاي چشم اندازهاي طبيعي آن به شدت حيرت انگيز است.كلاس هاي معتبر تكميلي غواصي در سطح جهاني يكي از اين جاذبه هاست.

اقتصاد متكي به زمين با كاشت و برداشت كائوچو براي توليد لاستيك و ماهي گيري بيشترين توجه و گرايش اقتصادي توريست را به خود جلب مي كند.زيبايي هاي طبيعي و تخريب ناشدني اكولوژيك جزاير و تاكيد دولت مالزي به آن همچنين قابل تامد است.

لنکاوی٬ مجمع الجزایری متشکل از حدود صد جزیره است و در نقطه ای که تنگه مالاکا با آبهای دریاهای آندامان برخورد می کند٬ واقع شده است. ‍جواهر کده که رسما با نام لنکاوی شناخته می شود، در سواحل شمال غربی مالزی قرار دارد. بسیاری از جزایر لنکاوی از جنگل های انبوه پوشیده شده و غیر مسکونی هستند. در روزگاران کهن، این جنگل ها به دلیل تودرتو بودن٬ مکان های مناسبی برای دزدان دریایی به شمار می رفتند.با این حال امروزه، تعدادی از جزایر لنکاوی به مکان هایی عجیب تبدیل شده اند که باعث جذب بازدیدکنندگانی از سراسر جهان شده است. بزرگترین این جزایر٬ جزیره پولائو لنکاوی است که جزیره افسانه ای لقب گرفته است و نام مجمع الجزایر نیز از همین جزیره گرفته شده است. اگر خرید بیشتر شما را راضی می کند، جزیره لنکاوی می تواند جای مناسبی برای شما باشد. این جزیره، منطقه ای آزاد و معاف از هزینه های گمرک است و همه کاری که باید انجام دهید این است که دست کم 48 ساعت در آنجا اقامت داشته باشید تا از مزایا لذت ببرید. همچنین خواهید دید که لنکاوی مترادف با غذاهای دریایی است. محبوب ترین رستوران های جزیره در شهرک کواه، و نیز سنانگ، و سواحل تنگاه و کوک واقع شده اند. البته هتل های گرانقیمت غذاهای بین المللی را نیز سرو می کنند، پس هیچ کمبودی برای غذاخوری های عالی وجود ندارد. اگر قصد دارید از لنکاوی بازدید کنید، برای بررسی شرایط ویزای خود و هزینه های مربوطه، با کمیسیون عالی مالزی تماس بگیرید. مالزی دارای سیستم های گوناگون ویزا است؛ به عنوان مثال: شهروندان برخی از کشورهای مشترک المنافع و ایالات متحده آمریکا برای بازدید عادی نیازی به دریافت ویزا ندارند. برخی از شهروندان خارجی نیز در صورتی که دوره اقامت شان بین ۱۴ روز تا ۳ ماه باشد٬ برای بازدید از مالزی نیازی به ویزا ندارند. ممکن است برای برخی از مسافران هنگام ورود ویزا صادر شود، در حالی که بعضی دیگر برای ورود حتما باید ویزا داشنه باشند و یا قبل از ورود به مالزی از سوی وزارت امور خارجه موافقت ویژه ای دریافت کرده باشند. طول مجاز اقامت در ویزا از زمان صدور بر روی آن ذکر شده است٬که بسته به صلاحدید صادر کننده متغیر است. معمولا مدت اقامت از زمان صدور٬ از 1 تا 3 ماه است و افزایش این زمان نیز در شرایطی ممکن خواهد بود

برای رفتن به لنکاوی، می توانید با قایق از سرزمین اصلی و یا با پرواز مستقیم به فرودگاه بین المللی لنگکاوی، واقع در پادانگ ماتسیرات به آنجا برسید. ضمنا، این محل یک مکان تاریخی قابل توجه نیز هست. در قرن 19، روستاییان محلی مجبور بودند مزارع شالیکاری خود را بسوزانند تا از پیشرفت سیامی جلوگیری کنند. از آن زمان، منطقه اطراف فرودگاه به ‘مزرعه سوزان برنج’ معروف شده است. همین که به لنگکاوی رسیدید، می توانید انتخاب کنید که در اقامت گاه های 5- ستاره، مسافرخانه های راحت و یا در یک کلبه ییلاقی آرام و بی سر و صدا بمانید. بازدیدکنندگان برای گشت و گذار، می توانند از تاکسی ها و وسایل نقلیه کرایه ای و یا اینکه در صورت وجود از خدمات رفت و آمد هتل خود استفاده کنند.

تقریبا تمام جاذبه های اصلی آن ریشه در حکایات و افسانه ها دارند. به عنوان مثال، اگر شما به داستان های وحشتناک علاقه مندید، کافی است از مردم محلی درباره خون آشامی که در جزیره دایانگ بانتینگ زندگی می کند٬ بپرسید. اگر شما برای رفتن به آنجا به اندازه کافی شجاع هستید٬ می توانید به بازدید غارها و تماشای خفاش های ساکن در آنجا بپردازید. یکی دیگر از جاهای محبوب، آبشارهای تلاگا توجو است که ادعا شده زنان نازا را بارور می کند٬ چرا که یک پری در آنجا استحمام کرده است. در حالی که این داستان ها به فرهنگ محلی طعمی خاص می دهند، فهمیدن چگونگی جذب بازدیدکننده در لنکاوی، چندان سخت نیست. زیبایی طبیعی، ماسه های سفید، نسیم ملایم، آبهای روشن کریستالی، آبشارهای آرام و فضایی آرامش بخش، مناسب سرگرمی های بی سر و صدا و آرام است. گذشته از این، لنکاوی محلی برای دوستداران طبیعت است. سواحل بسیار آن، درختان استوایی همیشه بهار و جنگل های بارانی اش، پناهگاهی امن برای حیات وحش محلی و جانداران دریایی به شمار می رود. اگر در تور جزیره شرکت کنید، آنها شما را به رقص-جزیره، غواصی و حتی قایق رانی با قایق تفریحی خواهند برد. حتی می توانید این طبیعت را از آسمان ببینید. شما می توانید در روستای شرقی جزیره لنکاوی، با استفاده از تراموای برقی تا کوه مت سینکانگ، که دومین قله بلند لنگکاوی است را بروید. با وجود آن به یاد داشته باشید، که در طول فصل موسم بارندگی؛ یعنی از ژوئیه تا اواسط سپتامبر به فعالیت نمی پردازند

جاهای دیدنی

آبشار لنكاوي

بلندترين آبشار ساخته شده دست بشر در كشور مالزي شناخته شده است.ارتفاع آن به 67 متر مي رسد.اين آبشار با آب خنكي كه دارد در سه طبقه مي ريزد و مكان واقعا روح افزايي را به وجود مي آورد.موقعيت اين |آبشار در امتداد جاده داتاي مي باشد.اين آبشار از جنبه ديگري نيز منحصر به فرد است و آن اينكه يك مسير 50 متري درون غاري دارد.در حين رانندگي در داخل تونل شما مي توانيد آبشارهاي كوچكي را ببينيد كه منظر دل انگيز گياهان اطراف را تكميل مي كنند.

پل هوايي لنكاوي

اين پل عجيب ولي زيبا در نزديكي تله كابين جزيره تفريحي جزيره لنكاوي در غرب مالزي واقع شده است.ارتفاع پل 700 متر از سطح دريا و طول آن 125 متر و عرض پياده روي آن 1.8 متر است.هرچند ظاهري رعب آور دارد اما از ايمني بالايي برخوردار است.وجود دو ورودي مثلثي شكل آن براي آنست كه عابرين به مناظر زيبايي دورادور هر ورودي بيشتر توجه كنند.پل مشرف به جزيره و دريا مي باشد.

لامان پادي لنكاوي(موزه برنج)

جايي است كه تاريخ فرهنگ و توسعه كشت برنج اين قديمي ترين محصول مالزي را مي توان در آن يافت.اينجا يكي از اماكن ديدني جزيره لنكاوي است كه با نقاشيها،تصاوير،نقشه ها و ديگر نمادهاي خود،تاريخ كشت برنج را در اين سرزمين بازگو مي كند.

سواحل لنكاوي

پنتاي كوك،سينانگ،تنگا|،داتاي و خليج بورائوبخشهايي از سواحل بسيار مطلوب لنكاوي را تشكيل مي دهند.اين سواحل روزهاي آفتابي ارامش بخشي را براي ميهمانان خود فراهم مي كنند و گردش و پياده روي هاي شبانگاهي و فرح بخشي را امكان پذير مي سازند.در آنجا امكانات اقامتي درجه يك از هتل گرفته تا كلبه هاي تفريحي راحت در دسترس است.

پورت ديكسون

پورت ديكسون را در واقع مي توان ساحل موزه ها ناميد.

در فاصله ي 90 كيلومتري و 1 ساعتي كوالالامپور واقع NINE STATES پورت ديكسون(معروف به پي دي)واقع شده و به همين جهت،نزديك ترين ساحل به كوالالامپور مي باشد.اين بندر به دليل داشتن ساحلي به وسعت 18 كيلومتر و تعداد زيادي هتل و ريزورت،به عنوان برترين جاذبه ي گردشگري در ميان مردم محلي و توريست هاي خارجي شناخته مي شود.اين ساحل 18 كيلومتر وسعت دارد پورت ديكسون طولاني ترين سواحل را در مالزي دارد و شامل سواحل عمومي و يا سواحل خصوصي مي شود كه تحت تملك هتل ها يا ريزورت ها مي باشند و استفاده از آنها منحصر به مسافران آن هتل يا ريزورت مي باشد.

موزه رويال سري منانتي

موزه سلطنتي سري منانتي در سال هاي 1902-1905 ساخته شد.در اصل اين موزه قصر خانواده سلطنتي نگري سمبيلان محسوب مي شد.اين موزه در شهر سلطنتي منانتي،در حدود 50 كيلومتري پايتخت سرمبان،قرار دارد و اشيائ هنري و سازه چوبي آن كاملا منحصر به فرد مي باشد.

اين قصر چوبي پنج طبقه با استفاده از ميخ و پيچ ساخته شده است.نجارهاي آن زمان از ميخ هاي چوبي استفاده مي كردند تا قصر بواند در زمانه هاي مختلف مستحكم باقي بماند كه در نوع خود بسيار جالب و ديدني است.

در ساخت اين قصر از 99 گنبد استوار از جنس الوار به ارتفاع 65 فوت استفاده شده است.رنگ قصر مشكي است و نقوش گلدار ظريفي به اين قصر مجلل را زيبايي مي بخشد كه در هارموني زيبايي با مناظر طبيعي اطراف قصر قرار دارد.

بازديدكنندگان مي توانند لباس ها،سلاح،اتاق خواب ها و نيز مدارك شجره خانواده سلطنتي را در اين موزه تماشا كنند

موزه ارتش:

موزه ارتش ما را با خود به خاطرات ميراث هاي مختلف مي برد،مجموعه هاي نهايي آثار باستاني كه زماني شاهد جنگ هايي براي حفظ حاكميت كشور عزيز مالزي بوده اند و ديدن آنها شما را به سفري شگفت انگيز با ماشين زمان به قعر تاريخ رهنمون مي شوند.

موزه لوكوت:

اگر براي تفريح به ساحل پورت ديكسون رفتيد،حتما به اين موزه هم سري بزنيد كه به همراه يك قلعه تاريخي در شهر واقع شده شما در اينجا مي توانيد اطلاعاتي در مورد دوره طلايي اين شر و زماني كه مركز خريد و LUKUT تاريخي فروش قلع بوده و مربوط مي شود به دهه ي اول قرن 17 ام،كسب كنيد.قلعه ي تاريخي لوكوت در سال 1847 ساخته شده و وظيفه ي حفاظت از اين شهر كه مركز تجاري عمده اي به شمار مي رفته،بر عهده آن بوده است.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران