مالدیو

پایتخت : ماله

زبان رسمی : جیوئی

حکومت : جمهوری

واحد پول : روفیا

کد کشور 960+

اختلاف ساعت : 1:30-

مذهب : اسلام

جمهوری مالدیو در اقیانوس هند ، جنوب غربی هند و سریلانکا واقع شده و از دو زنجیره با 26 جزیره مرجانی که در امتداد شمالی و جنوبی کشیده شده اند , تشکیل شده است. از 1192 جزیره کوچک این کشور تنها 200 جزیره آن مسکونی می باشند. ریشه کلمه مالدیو به زبان سانسکریت که در آن "دیو" به معنی جزیره می باشد باز می گردد و ساکنین اولیه این کشور احتمالا از جنوب هند و سریلانکا به این کشور آمده اند.

مجمع الجزاير مالديو را 1200 جزيره در اقيانوس هند تشكيل مي دهند كه به شكل يك پرنده در حال پرواز ديده مي شوند.

معمولا هر هتل بر روي جزيره اي قرار گرفته كه به نوبه خود يك شهر كوچك با تمام امكانات رفاهي محسوب مي شود.شما مي توانيد از ورزش هاي آبي،موزيك زنده و غذاهاي بين المللي و محلي و ساحل شني سفيد....لذت ببريد.طول پرواز از تهران تا ماله 6 ساعت مي باشد(صرف نظر از زمان توقف ترانزيت و ....)ساعت ماله پايتخت مالديو حدود 5/1 ساعت از تهران جلوتر است.بين جزاير را معمولا با قايق هاي پر سرعت(speed boat) مي پيمايند كه خود يكي از جاذبه هاي مالديو مي باشد.در اين مسير مي توانيد شناي دلفين ها را از نزديك ببينيد.مسافت هاي طولاني تر را مي توان با هواپيماهاي دريايي(sea plane) طي كرد و از مناظر شگفت انگيز و حيرت آور اقيانوس هند لذت برد.

این کشور سال های زیادی را زیر سایه استعمار هلند و بریتانیا سپری کرد ولی سرانجام توانست به استقلال خود دست یابد و در حال حاضر توسط یک رژیم جمهوری اداره می شود

بیشتر جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند و به همین دلیل نیز قوانین اسلامی از ورود موارد حرامی مانند گوشت خوک و مشروبات الکلی به این کشور ممانعت می کند.

از نکات جالب این کشور تفکیک جزایر به سه بخش اقامتی، اداری و گردشگری است تا صنعت گردشگری و سیستم کاری در این کشور با روال زندگی دینی و خانوادگی ساکنان آن تداخلی نداشته باشد و شاید به همین جهت نیز مردم مالدیو ازجمله آرام ترین مردمان کره زمین محسوب می شوند.

آب و هوای این کشور نیز با توجه به نزدیکی به استوا، حاره ای بوده و به صورت عمومی در بیشتر زمان سال دمای هوا بالای ۳۰ درجه است که با بارندگی های فراوان همراه است.

فرهنگ

فرهنگ مالدیو به شدت تحت تاثیر فرهنگ کشورهای همسایه خود یعنی سریلانکا و هند جنوبی است .از اواسط قرن دوازدهم با تغییر دین مردم این کشور از بودایی به اسلام شاهد تاثیر اسلام ، فرهنگ عربی و همچنین فرقه های تصوف بر فرهنگ و میراث این کشور بوده ایم.

خوراک

محوریت غذا در مالدیو روی ماهی (بخصوص ماهی تن) می باشد و متاثر از ذائقه غذایی سریلانکا و هند جنوبی است . خوراکها عمدتا گرم ، تند و با ادویجات مختلف بخصوص نارگیل بوده و نوع سنتی آن شامل برنج ، ماهی پاک کرده ، لیمو ترش ، چیلی و پیاز مي باشد.

ورزش

فوتبال ، کریکت ، بای بالا (بازی محلی ) و والیبال ساحلی عمده ورزشهای محبوب در مالدیو است

هنر

حصیربافی : ،معابد سنگي ، مجسمه های چوبی بی نظیر ، خطاطی و ساخت قایق از چوب نارگیل نشان دهنده زمینه های فرهنگی غنی این کشور و نوع تفکر هنری مردم آن می باشد.

جاذبه های گردشگری كشور مالديو

مسجد جامع

مسجد السلطان بزرگترین مسجد کشور مالدیو مي باشد که در پایتخت آن بنا نهاده شده است. سال ساخت آن به 1656 میلادی بر مي گردد.

مجموعه جزایر مرجانی

26 جزیره ی زیبای مرجانی در کنار هم در جنوب مالدیو مقصد اصلی گردشگران مي باشد. مطابق آمار این مجموعه جزیره بزرگترین جزایر مرجانی جهان هستند که مسئولیت نگهداری از این جزایر بر عهده ی مسئولان مستقل از دولت می باشد.

غواصي

غواصی مهمترین جاذبه گردشگری مالدیو است . بهترین زمان برای غواصی از ژانویه تا آوریل می باشد که دریا صاف و هوا آفتابی و عمق دید زیر آب تا 30 متر نیز می رسد.

مولی آگه

این مکان در سال 1906 ساخته شده. مولی آگه مدتی مقر حکومتی مالدیو بود و در سال 1953 پس از اعلام جمهوری در این کشور این مکان به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال 1986 هم به همین عنوان استفاده میشد.

موزه ی ملی

یکی از مهمترین مقاصد گردشگری مالدیو ، موزه ملی می باشد. این موزه در پارک سلطان واقع شده است. موزه مجموعه ای ارزشمند از اشیای قیمتی و عتیقه را داراست که در آن تاریخ و فرهنگ این کشور نمایان است.

هتل هاي معروف مالديو

شرايتون فول مون ريزورت مالديو

اين هتل 5 ستاره مي باشد.فاصله از فرودگاه:25 دقيقه با قايق تندرو.ورزش هاي آبي را نيز در بر ميگردد كه شامل موج سواري با چتر،موج سواري با قايق بادي كاتاماران،قايق،اسكي و تيوب سواري،موج سواري ايستاده،موج سواري با زانو قايق سواري،پارو زدن،موج سواري

كورومبا مالديو

هتلي 5 ستاره در جزاير مالديو است كه به ملنند بسياري ديگر از هتل هاي مالديو به تنهايي در جزيره اي زيبا و كوچك با نام ATOLL واقع شده است.اين هتل زيبا و ديدني 5 ستاره با قايق هاي موتوري سريع((SPEED BOAT ده دقيقه تا فرودگاه ماله فاصله دارد.اين هتل در مجموع داراي 180 اتاق و سوئيت زيبا و رويايي است.

سان آيلند ريزورت

اين هتل 5 ستاره مي باشد.ريزورت داراي 9 سالن غذاخوري،استخر روباز و اينترنت رايگان مي باشد.هركدام از ويلاهاي اين هتل داراي بالكن،تلويزيون و حمام شخصي به همراه امكانات آب گرم،سشوار و سيف باكس است.فاصله هتل تا فرودگاه بين المللي ابراهيم نصير با پرواز داخلي 30 دقيقه است.

آداران كلاب رانالهي

اين هتل 4 ستاره مي باشد.از تعطيلات خود با اقامت در ويلاهاي ساحلي اين هتل كه با آبي شفاف و شن هاي سفيد محصور شده،لذت ببريد..اين هتل داراي امكاناتي از قبيل ماساژ و تفريحات آبي مي باشد.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران