اکراین-کیف

شهر کیف پایتخت و بزرگترین شهر کشور اوکراین هست و با عبور رودخانه دنیپر این شهر به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. مساحت این کلان شهر اوکراینی ۸۳۸ کیلومترمربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۵ انجام شده این شهر دارای جمعیت ۲۹۰۰۹۲۰ نفر بوده است.

تاریخچه کیف به بیش از 1500سال قبل برمیگردد. کیف دارای حدود 900 کلیسا و بناهای تاریخی است. بالاترین جاذبه های این شهر، معماری کهن و تاریخ شگفت انگیز کیف است که ارزش دیدن دارد.

جاذبه های گردشگری کیف

اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

کلیسای سنت سوفیا Saint Sophia’s Cathedral

این شهر دارای جاذبه های تاریخی و باستانی زیادی می باشد و دارای معماری شگف انگیزی است. اکثر گردشگران جذب همین

آثار باستانی و تاریخی این شهر میشوند. به همین منظور گردشگران زیادی سالانه به این کشور سفر میکنند.

کلسیای سنت اندرو Saint Andrew’s Church

این کلیسا بنای برجسته ای است که در سال 1037 آغاز به ساخت شد.به عنوان معماری کهن کمتر مکانی است که به شکل قدیم باقی مانده است. دارای 13 گنبد طلایی است و بهترین مکان برای تماشای آنها، برج ناقوس 75 متری در ورودی مجموعه است.

صومعه گنبد طلایی سنت مایکل Saint Michael’s Golden-Domed Monastery

یکی از برجسته ترین ساختمان های باروک می باشد. معماری آن واقعا منحصر بفرد و بی نظیر است. کلیسا بر روی تپه مصنوعی ساخته شده و یکی از قدیمی ترین محله های کیف می باشد

بنای یادبود مادر The Motherland Monument

ابن مکان گردشگری با کلیسای سنت اندرو 2 دقیقه فاصله دارد و در نزدیکی کلیسای سنت سوفیا قرار دارد. مهم ترین کلیسای ارتدکس در اوکراین باقی مانده است. در طول تاریخ از چندین جنگ جان سالم به در برده است.

موزه ملی هنر اوکراین National Art Museum of Ukraine

ارتفاع این مجسمه 102 متر است در سمت راست رودخانه Diniepe واقع شده است. این بنا از هر نقطه شهر قابل رویت است. این مجسمه زن یک شمشیر در دست راست دارد و یک سپر بزرگ در دست دیگر. این بنا مفهوم روحانی مردم بود که می توانستند با یکدیگر کنار بیایند و از ناسازگاری برآمدند.

میدان استقلال کیف

موزه ملی هنر اوکراین شامل شاهکارهای نقاشی و مجسمه سازی اوکراین است. که قدمت آن به زمان Keivan Rus ( فدرال قبایل شرقی Salvic قرن 9تا13 )برمیگردد. دارای غنی ترین مجموعه های باستان شناسی در اوکراین است.

موزه بولگاکوف mMikhail Bulgakov Museu

از اصلی ترین میدان های شهر کیف می باشد. در مرکز شهر و در منطقه پیچورسکی شهر کیف واقع شده است. در 2004 به عنوان مرکز مهم انقلاب نارنجی اوکراین، مورد توجه بسیار قرار گرفت.

موزه ملی چرنوبیل کیف

محل زندگی مشهورترین نویسنده کیف می باشد که به صورت موزه درآمده است. آثار درون موزه شرح حال او در زمان جنگ داخلی روسیه در کیف است . دیدن این موزه خالی از لطف نیست.

خیابان خرشچاتیک

بیانگر فاجعه هسته ای چرنوبیل می باشد. این موزه به خوبی حال و روز این شهر را به نمایش میگذارد. گردشگران کیف با بازدید از موزه ملی چرنوبیل می توانند از اتفاقات آن دوره مطلع شوند. از وسایلی که در داخل موزه ملی چرنوبیل در معرض نمایش گذاشته شده است می توان به ماسک گاز، کامیون ها، لباس های کار در نیروگاه و همچنین عکس کودکان، کارکنان اورژانس و موارد دیگر اشاره کرد. موزه ملی چرنوبیل فضای عجیبی داشته و بازدید کنندگان این موزه حال و هوای دوران انفجار و پس از انفجار این شهر را حس می کنند.

از معروفترین خیابان های کیف میباشد به طول 1.3 کیلومتر که 3 میدان اصلی شهر را به هم وصل میکند. این خیابان از میدان اروپا تا میدان استقلال و از آن تا میدان بسارابسکی ادامه دارد. در این خیابان فروشگاه ها و مغازه های پوشاک برند و رستوران های شیک و لاکچری قرار داردکه مکان مناسبی برای پیاده روی و گردش محسوب میشود.